Melanie Berexa: nuestra profesora nativa

Hello Everyone!!

It’s so nice to meet all of you…many of you have met me in person or have maybe heard about me through your children, but if you don’t know already I am the new Auxiliar de Conversación at Colegio Alba. It’s been almost a month since I have arrived, and I am absolutely loving it here; your children and the professors have welcomed me with open arms!

A little bit about me: I grew up in a city near Pittsburgh, Pennsylvania, however, I have lived in Lexington, Kentucky for the last few years where I completed my degree in Psychology and Spanish at the University of Kentucky. During that time I studied abroad in Sevilla, Spain and Valparaiso, Chile. Both experiences were amazing and both times I fell in love with the country, people, culture, language, etc… After graduating in 2018 I worked in the non-profit sector for an NGO called E7 Kids Cafe in Lexington, Kentucky, which is a free, after-school program for vulnerable youth.

I love to read, sing, spend time outside, travel, volunteer, and meet new people. I have friends from all different parts of the world, which brings me so much joy! While it can be difficult being so far from my home, family, and friends, I have been welcomed so warmly by everyone here at Colegio Alba and in Spain in general, which has made my transition much easier. I am really excited to be here at Colegio Alba and am so happy to know you and your children.

Un abrazo,

Melanie

Hola a todos!

Estoy encantada de conoceros… algunos de vosotros ya me habéis conocido cara a cara o tal vez sepáis algo de mi por vuestros niños, pero si aún no lo sabéis, soy la nueva Auxiliar de Conversación aquí en el Colegio Alba. Ya ha pasado casi un mes desde que he llegado y amo todo aquí, ¡vuestros niños y los profesores me han dado una bienvenida con los abrazos abiertos!

Un poco sobre quien soy: he crecido en una ciudad cerca de Pittsburgh, Pennsylvania (en el norte de los Estados Unidos) aunque, he vivido los últimos cuatro años en Lexington, Kentucky donde terminé mi carrera en Psicología y Español. Durante mi tiempo en la Universidad, he estudiado también en Valparaíso, Chile y Sevilla y en ambas ocasiones me he enamorado del país, la gente, la cultura, el idioma, etc…. Después de terminar mis estudios en la Universidad en 2018, trabajé en una ONG llamada E7 Kids Cafe en Lexington, Kentucky, que trataba de un programa gratis para niños en riesgo de pobreza después de sus horas en la escuela.

Me encanta leer, cantar, pasar tiempo con mis amigos, explorar la naturaleza, viajar, y conocer a gente nueva. Tengo amigos de todas partes del mundo lo que me aporta una gran felicidad. Aunque es difícil estar lejos de mi familia, hogar, y amigos, he sido recibida tan amablemente por todos aquí en el Colegio Alba y en general de vuestro país, que ha hecho mi transición mucho más fácil. ¡Estoy muy emocionada de estar aquí en el Colegio Alba y feliz de conoceros a vosotros y a vuestros niños!

Un abrazo,

Melanie