MARISSA TRAVIS ENGLISH LANGUAGE ASSISTANT AT COLEGIO ALBA 2016-2017

Hello everyone!

By now some of you may have seen, met, or heard about me… while I hope you have, I wanted to take some time to quickly introduce myself if you haven’t.  My name is Marissa Travis, and I have the pleasure of being an English Language Assistant at Colegio Alba this school year, through a language program called Meddeas.  I work in the class with the head teacher and help with conversation, pronunciation, and clarification of vocabulary.  I have a class with each level from three year olds to thirteen year olds in 2° ESO.   The students in each class are eager to show off what they’ve learned in English and talk with me.

I am from a small town called Cortland, New York in the United States where I grew up and lived for most of my life. Cortland is located in central New York State.  I live about four hours from New York City and the ocean.  I also live 3.5 hours away from the Canadian border, but I have never been…yet.  I enjoy traveling, cooking, being outside, learning new things, taking pictures, meeting new people, dancing, helping people, and spending time with my family and friends.

I first fell in love with Spain when I studied abroad in Barcelona from January- May 2015.  I studied Spanish language and culture there, and graduated from the State University of New York at Cortland with a degree in psychology and a minor in Spanish this past spring.  Traveling and living in a completely different culture has been so rewarding and challenging at the same time.  Fortunately, I have been welcomed with open arms from the great teachers and staff at this school whom have stepped up to help me in any way possible.  I am very fortunate and excited to be a part of the family here at Colegio Alba, and it will be a pleasure to get to know all of you.

Sincerely,

Marissa Travis

English Language Assistant at Colegio Alba 2016-2017

Hola a todos!

Seguramente que hasta ahora me habéis visto, encontrado o escuchado sobre mí.  Me gustaría presentarme si no me conocéis.  Mi nombre es Marissa Travis y tengo el placer de ser la auxiliar de conversación este año en el programa Meddeas.  Trabajo en la clase con un profesor y ayudo con conversación, pronunciación, y aclaración de vocabulario.  Tengo una clase con cada nivel entre los niños que tienen tres años hasta los que tienen trece, en las clases de secundaria.  Los estudiantes en cada clase les gustan mostrar que han aprendido en inglés y hablar conmigo.

Soy del pueblo Cortland, New York en los Estados Unidos donde yo crecía y vivía por mucho de mi vida.  Cortland se encuentra en el centro del estado de Nueva York.  Vivo cuatro horas de la ciudad de Nueva York y del océano.  También vivo tres horas y media de la frontera entre Nueva York y Canada, pero no he viajado allí…todavía.  Me gusta viajar, cocinar, estar al aire libre, aprender nuevas cosas, hacer fotos, encontrar nuevas personas, bailar, ayudar personas, y pasar el rato con familia y amigos.  La primera vez  que yo enamoré a España  fue cuando estudiaba en Barcelona de enero hasta mayo 2015.  Yo estudiaba el idioma castellano y cultura española, y he graduado de Universidad Estatal de Nueva York a Cortland con una carrera de psicología y menor de español esta primavera pasada.  Viajar y vivir en una cultura completamente diferente ha sido tan gratificante y desafiante al mismo tiempo.  Afortunadamente, he sido bienvenida por los trabajadores del colegio quienes me han ayudado de todas las formas posibles.  Estoy muy afortunada y agradecida de ser un miembro de la familia aquí a Colegio Alba, y será un placer para conoceros.

Un buen saludo

Marissa Travis